COCA LLETJA

 


Aquesta recepta l'he fet perquè es meu sogre me va explicar que quan ell era petit sa mare li feia una "coca lletja" i que mai més n'havia sentit a xerrar ni a menjar. Me va entrar curiositat per saber quina coca era i vaig trobar aquesta recepta publicada per en Bep Al·lès i així la vaig fer. He "aprovat s'examen" des sogre però no amb excel·lent ja que no era exactament igual. Necessitam.

  • 600gr de farina
  • 400gre de patata
  • 200gr de sucre
  • 40 gre de llevat
  • 2 ous
  • 130gr de mantega
Posam a coure les patates. Mentre fonem el llevat amb els ous i quan està ben fus li afegim el sucre. Després, quan la patata està cuita,  l'aixafam amb una forquilla i li afegim a la mescla anterior més la farina i la mantega. Deixam tovar la pasta devers dues hores. Ens poden sortir dues coques no molt gorsses. En vaig fer dues ja que vaig veure a la recpeta que hi posaven fruita o sobrassda amb sucre per damunt però la que feia s'àvia Nena dua floreti, per açò la que vaig dur al meu sogre dua només floreti. També me va dir que la solia obrir i posar-hi melmelada dins. 

Comentaris