TORNELLETES




Les tornelletes són unes galetes rostides i salades típiques de menorca. Són bones a qualsevol hora del dia. He volgut seguir sa recepta de "sa mami" però la veritat és que açò de les tasses no m'ha funcionat gaire amb les mesures. Imagin que es referia a tasses de cafè i jo ho he fet amb una tassa un poc més grossa tipus cafè amb llet. El que m'ha passat és que he hagut d'afegir bastanta farina. De totes maneres han quedat ben bones!

  • 2 tasses d'oli (jo l'he emprat de girasol)
  • 2 tasses d'aigu
  • 2 cullerades de vinagre (jo l'he emprat d'arròs que és el que tenia per casa)
  • sal
  • 25 gr de llevat de panaderia
  • 1/2 kilo de farina
Primer es fon el llevat amb un poquet d'aigu teba. Feim un volcà amb la farina i al mig hi posam el llevat ja fus i la resta dels ingredients. Ho amasam bé i deixam reposar la pasta. Per donar forma a les tornelletes només s'ha de fer unes tires en forma cilíndrica i enrollar els dos estrems deixantun espai dalt. Quan estiguin fetes les deixam reposar 10 minuts més o manco fins que el forn estigui calent. Aquest ha d'estar a 180 graus. Tarden uns 40 minuts aproximadament en estar cuites. No les feu molt grosses que després creixen molt  dins el forn!!!! 


Comentaris